Megvásárolt termékekre szavatosság
Az üzletben megvásárolt termék nem hibás, egyszerűen nem felel meg vagy meggondolta magát a vásárló. Mit tud tenni ez esetben?
A nem hibás termékek esetében személyes vásárlás esetén a vállalkozást nem terheli sem cserekötelezettség, sem a termék vételárának a visszafizetési kötelezettsége. A legtöbb esetben a termék cseréjét a vállalkozás fel tudja ajánlani, illetve van lehetőség sérülés mentes bontatlan termék visszaszolgáltatása során a levásárlásra. Vásárlás során jóváírjuk a korábban kiadott összeget.
Visszakövetelhetem a vételárat olyan termék esetén, amelyet kifejezetten a saját kívánságomra, egyedi utasításaim alapján készítettek, állítottak elő?
Nem, mivel a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Ha ezekben az esetekben elfogadnánk az elállási jog gyakorlását, akkor gazdaságilag értéktelenné válna a dolog, hiszen a kereskedő már nem tudná a kizárólag az azt megrendelő fogyasztó számára értékkel bíró egyedi jellegű terméket más vevő számára értékesíteni.